Wiedza

Fundacja Firmy Rodzinne

Powrót

English

21 stycznia 2019

Early Warning Europe – Personalny wymiar porażek biznesowych – Morten Moeller

Morten Moeller, Project Manager Early Warning Europe, opowiada Fundacji Firmy Rodzinne o tym, jak europejscy przedsiębiorcy postrzegają porażki biznesowe. Członek zespołu koordynującego projekt EWE wyjaśnia ile jeszcze przedsiębiorcy w Europie muszą przejść aby zmieniła się społeczna percepcja nieudanych pomysłów biznesowych.

Nasz rozmówca stawia to spojrzenie w opozycji do amerykańskiej kultury przedsiębiorczości. W Stanach Zjednoczonych, jeżeli dany pomysł na biznes nie działa, przedsiębiorcy po prostu przechodzą nad tym do porządku dziennego i próbują nowych rzeczy. Na rynku w USA istnieje większa swoboda podejmowania kolejnych prób prowadzenia biznesu.

Morten Moeller sugeruje, że wynika to z europejskiej nieśmiałości, związanej z faktem, że osoby odnoszące porażki są wytykane palcami. Jednocześnie nasz rozmówca zaznacza, że proces nauki spojrzenia na porażki w sposób „amerykański” nadal trwa i odbywa się. Z doświadczeniem zebranym w toku 10 lat pracy w inicjatywie Early Warning Denmark, dało się zauważyć jednak spore zmiany w kwestii spojrzenia na prowadzenie działalności gospodarczej.

Praca związana z inicjatywą Early Warning Europe ma na celu, poza oczywistym niesieniem pomocy przedsiębiorcom w tarapatach, również wykreowanie wśród właścicieli firm śmiałości w działaniu, stworzenie komfortowych warunków do podejmowania coraz to nowych prób i przesuwania dalej granic tego, co faktycznie da się zrobić. I takie wnioski powinniśmy wynieść z rozmowy z Mortenem Moellerem.

Fundacja Firmy Rodzinne

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!

Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości

You have successfully subscribed to the newsletter

Wystąpił błąd :( Spróbuj ponownie

Wyrażam zgodzę na przetwarzanie moich danych przez Fundację Firm Rodzinnych w celach statystycznych i marketingowych.