Wiedza
6 grudnia 2016
Nowa Szansa z Early Warning
7 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja w ramach projektu Early Warning. Skierowany on jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy mają kłopoty lub się ich spodziewają.
PORAŻKA W BIZNESIE. CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI.
„Prowadzenie firmy to nie marsz od sukcesu do sukcesu, ale żmudne podnoszenie się po kolejnych porażkach” – to słowa właściciela firmy, która trwa już ponad 120 lat. Niezwykle trafna charakterystyka działalności biznesowej. Trudne sytuacje, kryzysy, gorzkie doświadczenia są z nią nieodłącznie związane. Nie da się ich uniknąć. Ważne jest jednak, aby umieć sobie z nimi radzić. Porażka może być cennym, choć trudnym doświadczeniem. Co zrobić, aby porażka nie była końcem działalności, ale dała impuls do dalszego rozwoju?
POLITYKA NOWEJ SZANSY
O tym, że nie należy bać się porażki dyskutowaliśmy podczas organizowanej przez Ministerstwo Rozwoju oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Fundację Firmy Rodzinne konferencji inaugurującej projekt Early Warning. Celem projektu jest destygmatyzacja zjawiska porażki biznesowej i wsparcie przedsiębiorstw, które znalazły się w trudnej sytuacji. Konferencję otworzyła wiceminister rozwoju, Joanna Emilewicz, przedstawiając założenia Polityki Nowej Szansy, której celem jest przeciwdziałanie upadłości i ułatwianie ponownego rozpoczęcia działalności gospodarczej. Projekt Early Warning to jeden z jej elementów.
O CZYM DYSKUTOWALIŚMY
Czym jest porażka z psychologicznego punktu widzenia i jak sobie z nią radzić mówił Paweł Fortuna, trener, coach, autor książek „Firma to ludzie” i „Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę”. O swoich doświadczeniach opowiadali przedsiębiorcy, którzy mają za sobą trudne sytuacje, ale udało im się przetrwać kryzys, odnaleźć w sobie siłę do dalszego działania i z sukcesem prowadzą dziś swoje firmy.
SIEĆ MENTORÓW
W przezwyciężaniu sytuacji kryzysowych pomóc może wsparcie mentorów – doświadczonych przedsiębiorców, którzy przeżyli niejedną trudną sytuację i wyszli z niej obronną ręką. O tym jak cenna może być taka pomoc dyskutowali mentorzy i ich podopieczni podczas panelu, który prowadziliśmy. W projekcie Early Warning, będziemy, jako Fundacja Firmy Rodzinne, odpowiedzialni właśnie za zbudowanie wsparcia mentoringowego dla przedsiębiorców przeżywających kłopoty. Wierzymy, że wśród przedsiębiorców rodzinnych jest bardzo wiele osób czujących gotowość i potrzebę wewnętrzną dzielenia się swoim doświadczeniem prowadzenia firmy z innymi, którzy w danej chwili przeżywają kryzys i potrzebują pomocy. Liczymy na wzajemną solidarność i na to, że pomaganie rozwija nie tylko tych, którzy pomoc otrzymują, ale również tych, którzy ją dają. Fundacja przygotowała dla mentorów ścieżkę rozwoju, która pozwoli im doskonalić kompetencje mentorskie.
Małgorzata Mączyńska
Główny specjalista w Departamencie Rozwoju Kapitału Ludzkiego PARP
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Rezyliencja w praktyce czyli przewodnik po dobrych praktykach mentoringu dla firm w trudnościach
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: