Wiedza
17 lipca 2018
Early Warning Europe – Zaufanie przedsiębiorców kluczowe dla projektu
W czasie Early Warning Europe Forum w Warszawie, 24 kwietnia 2018, mieliśmy okazję porozmawiać z Anną Gkriniari z Ateńskiej Izby Handlowej, która opowiedziała o podejściu tej organizacji do współpracy z małymi i średnimi firmami, przyjęte przez ten organ, oraz oczekiwania samych przedsiębiorców.
Gkiniari odnotowała, że grecki rynek jest bardzo trudnym dla sektora małych i średnich przedsiębiorców środowiskiem. Zasugerowała, że jest to jedna z głównych przyczyn występowania popytu na mentoring.
– Zapowiada się, że znacząco przekroczymy liczbę firm, które zobowiązaliśmy się zrekrutować do projektu – stwierdza Greczynka, dodając, że Izba Handlowa w Atenach i jej pracownicy czują wielki sens prowadzonych działań.
Jednakże pojawia się tu paradoks, który zauważa Gkiniari – przedsiębiorcy wyrażają chęć otrzymania pomocy, jednak nie do końca ufają podmiotom zapewniającym wsparcie, szczególnie w zakresie dotyczącym danych poufnych. To główna kontrowersja i wyzwanie, z którym zmagają się osoby zaangażowane w program.
– Konsultanci i cały program Early Warning, powinni pracować, aby przekonać przedsiębiorców, że mogą nam zaufać – mówi przedstawicielka Izby Handlowej w Atenach. Wyjaśnia ona, że nawet gdy przedsiębiorcy bardzo dobrze znają swój rynek, to zewnętrzne spojrzenie konsultantów i mentorów wyspecjalizowanych w różnych obszarach biznesu może im tylko pomóc. Zdobycie się na zaufanie to to, od czego przedsiębiorcy powinni zacząć, jeśli znajdą się w tarapatach, szczególnie, że problem dotyczy wielu, a nie jednego podmiotu.
Główną intencją Ateńskiej Izby Handlowej jest wypracowanie, w toku programu, mechanizmów, które można by zaoferować firmom biorącym udział w inicjatywie w formie gotowego rozwiązania, już na samym początku ich istnienia. Świadomość dostępności tego typu środków może przyczynić się do późniejszego stworzenia zaufania w zakresie korzystania z nich.
Fundacja Firmy Rodzinne
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Globalny Indeks 500 Firm Rodzinnych
- Reminiscencje o Japonii
- Fundacja rodzinna bez profesjonalizacji to nadal NIEudana sukcesja
- Mentoring dla firm w trudnościach – nowy projekt PARP
- Drzewko – parasol ochronny firmy rodzinnej
- Czy można przygotować dzieci do przejęcia rodzinnego przedsiębiorstwa?
- Z pokolenia na pokolenie – rozmawiamy z Kazuyoshi Tsuyukusa, pierwszym Polakiem, który pracował dla Toyoty w Japonii.
- Wyzwania firm rodzinnych
- Kluczem jest edukacja i nadzór – rozmowa z Sylwią Mokrysz, współwłaścicielką firmy Mokate
- Refleksje z wyprawy do Japonii
Tematyka wpisów: