Wiedza
12 lipca 2023
Case study – Greinplast
W naszej drzewkowej rodzinie jest już ponad 1100 firm, które z dumą komunikują swoją rodzinność. Charakterystyczne drzewko, które od nas otrzymują, umieszczają na stronach internetowych czy materiałach reklamowych. Są jednak i takie firmy, dzięki którym każdy z nas może zobaczyć drzewko robiąc zakupy w supermarkecie, piekarni czy sklepie budowlanym. Dlaczego zdecydowały się umieścić je na swoich produktach? Czy uważają, że rodzinność ich firmy ma znaczenie dla klientów albo kontrahentów? Zobaczcie sami.
Opiszcie krótko „rodzinność” Waszej firmy – kto z rodziny pracuje w firmie?
Zarząd tworzy rodzeństwo. W firmie pracują również wszystkie pełnoletnie dzieci członków zarządu oraz inni krewni. „Rodzinność”, oprócz dosłownie rozumianego pokrewieństwa, wyraża się również w sposobie budowania relacji wewnętrznych, delegowaniu uprawnień oraz podkreślaniu znaczenia zaufania w zarządzaniu firmą.
Skąd dowiedzieliście się o drzewku Firma Rodzinna i dlaczego zdecydowaliście się z niego korzystać?
Szczerze mówiąc nie pamiętam skąd dowiedzieliśmy się o fundacji. Od pierwszego zetknięcia się z tym znakiem i ideą powszechnego informowania o rodzinnym charakterze firmy ten pomysł bardzo przypadł nam do gustu. Właściwie, podjęcie decyzji o używaniu drzewka Firma Rodzinna nie wymagało żadnych modyfikacji w sposobie działania firmy. To symbol i idea szyte jakby na miarę dla nas. Nawet kolor logo komponuje się z naszymi firmowymi barwami. Wprowadzenie go jako elementu graficznego na opakowaniach i w reklamach ułatwiło nam realizację założeń strategii marki, w której rodzinny charakter firmy jest jednym z jej kluczowych przesłań. Pewnym problemem była modyfikacja kilku tysięcy projektów graficznych różnych etykiet, opakowań czy szablonów reklam. Proces ten trwał blisko 3 lata.
W swojej komunikacji mocno akcentujecie fakt bycia firmą rodzinną. Co chcecie przez to przekazać? Jakie wartości wiążą się dla Was z rodzinnością firmy?
Rodzina to dla nas uniwersalna wartość o bardzo dużym znaczeniu. Relacje rodzinne wyróżnia wyższe zaufanie, współpraca, większa pewność siebie przy realizacji śmiałych wyzwań. Jako firma rozwijajmy się między innymi dzięki temu, że mamy oparcie w innych którzy zaufali nam wchodząc do rodziny Greinplast.
Myślicie, że Wasza rodzinność ma znaczenie dla klientów? A może macie na to jakieś „dowody”?
Większość naszych partnerów, jakimi są wykonawcy budowlani oraz właściciele hurtowni i składów budowlanych, podziela nasze wartości. Dobrze się rozumiemy, dobrze czujemy się ze sobą, jesteśmy względem siebie lojalni. Można zaryzykować stwierdzenie, że powodzenie naszego biznesu jest pochodną tych relacji. To odróżnia nas od firm z korporacyjnym podejściem do biznesu.
Jak Wasza rodzinność wpływa na nawiązywanie współpracy z innymi firmami. Czy zdarzyło się np. że jakaś firma chciała nawiązać z Wami współpracę właśnie dlatego, że wiedziała, że jesteście firmą rodzinną? A może to Wy szukając kontrahentów wybieracie te firmy, które są rodzinne?
Zdecydowanie lepiej rozumiemy się i łatwiej nawiązujemy współpracę z firmami rodzinnymi. Rodzinny charakter firmy to informacja, która w naturalny sposób wypływa już na początku każdej rozmowy z potencjalnym nowy partnerem biznesowym. To nasz wyróżnik i wykorzystujemy go na etapie nawiązywania relacji. Nie ukrywam, że czujemy też większą „chemię” wobec firm, które działają w modelu podobnym do naszego.
Zamieściliście drzewko na swoich produktach. Myślicie, że jest to dobry sposób by zwiększyć sprzedaż? Wg deklaracji z naszych badań „Polacy o firmach rodzinnych” wynika, że konsumenci byliby skłonni zapłacić więcej za produkty z firmy rodzinnej, gdyby tylko wiedzieli, że jest to firma rodzinna. Jak z Waszej perspektywy te deklaracje przekładają się na rzeczywistość?
Nie potrafimy obiektywnie potwierdzić tej tezy, ale głęboko wierzymy, że tak jest. Nigdy też nie spotkaliśmy się z sytuacją, że rodzinny charakter firmy zniechęcałby klientów do korzystania z naszych produktów. Symbol Drzewka jest i pozostanie stałym elementem na naszych produktach, tuż obok piktogramu informującego, że jesteśmy firmą w 100% opartą ma polskim kapitale.
Rozmawiała: Małgorzata Szady
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Rezyliencja w praktyce czyli przewodnik po dobrych praktykach mentoringu dla firm w trudnościach
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: