Wiedza

Fundacja Firmy Rodzinne

Powrót

English

12 grudnia 2023

Case study – Willisch

Case study – Willisch

Opiszcie krótko „rodzinność” Waszej firmy – kto z rodziny pracuje w firmie i jakie są role poszczególnych członków rodziny na gruncie firmowym?

Firmę w 1983 roku założyła pani Krystyna Willisch. Początkowo prowadziła małe okienko, z którego sprzedawane były lody własnej produkcji. Z czasem firma wyewoluowała do kawiarni, a później -restauracji, natomiast lody trafiły pod skrzydła Roberta, syna pani Krystyny, który od 9 lat, wraz z innymi członkami swojej rodziny, prowadzi i rozwija biznes produkcji lodów. Rodzina stanowi większość zarządu Willisch, a poszczególni członkowie odpowiadają za takie obszary jak technologia i produkcja, czy finanse spółki.

Skąd dowiedzieliście się o drzewku Firma Rodzinna i dlaczego zdecydowaliście się z niego korzystać?
Od samego początku komunikowaliśmy rodzinność naszej firmy, dlatego, gdy zobaczyliśmy oznaczenie drzewka na produktach innych marek, zainteresowaliśmy się tematem, aby też dołączyć ten znak do naszej komunikacji.

W swojej komunikacji mocno akcentujecie fakt bycia firmą rodzinną. Co chcecie przez to przekazać? Jakie wartości wiążą się dla Was z rodzinnością firmy?

Rodzinność dodaje firmie autentyczności. Podkreśla fakt, że stoją za nią prawdziwi ludzie, którzy
w dodatku pod działaniami podpisują się własnym nazwiskiem. Ten brak anonimowości, jest naszym zdaniem, jedną z najlepszych gwarancji jakości oferowanych produktów i usług. Bardzo mocno dbamy o nasze lody w najdrobniejszych szczegółach, by móc z dumą podpisać się, że to są lody “od Willischa”.

Myślicie, że Wasza rodzinność ma znaczenie dla klientów? A może macie na to jakieś „dowody”?
Obecnie coraz więcej konsumentów stara się kupować świadomie i odpowiedzialnie. To przekłada się na fakt, że poszukują polskich, rodzinnych firm, które mogą z dumą wspierać i dzięki temu mają poczucie, że robią coś dobrego dla naszego wspólnego dobra w Polsce.

Jak Wasza rodzinność wpływa na nawiązywanie współpracy z innymi firmami. Czy zdarzyło się np., że jakaś firma chciała nawiązać z Wami współpracę, że wiedziała, że jesteście firmą rodzinną? A może to Wy szukając kontrahentów wybieracie te firmy, które są rodzinne?
Nie spotkaliśmy się jeszcze z tym, żeby bycie firmą rodzinną było warunkiem współpracy. Podobnie
i my nie mamy takich oczekiwań. Natomiast fakt bycia w tak zaszczytnym gronie rzeczywiście ułatwia kontakty i, nie raz, od początku zmienia postrzeganie firmy.

Zamieściliście drzewko na swoich produktach/stronie internetowej. Myślicie, że jest to dobry sposób, by zwiększyć sprzedaż? Wg deklaracji z naszych badań „Polacy o firmach rodzinnych” wynika, że konsumenci byliby skłonni zapłacić więcej za produkty z firmy rodzinnej gdyby tylko wiedzieli, że jest to firma rodzinna. Jak z Waszej perspektywy te deklaracje przekładają się na rzeczywistość?

To prawda, drzewko jest z nami na każdym kubku naszych lodów. Z informacji, które czerpiemy od klientów, ale także od pośredników, wiemy, że ten symbol, nie raz, pomaga klientom podjąć decyzję zakupową.

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!

Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości

You have successfully subscribed to the newsletter

Wystąpił błąd :( Spróbuj ponownie

Wyrażam zgodzę na przetwarzanie moich danych przez Fundację Firm Rodzinnych w celach statystycznych i marketingowych.