Wiedza
19 grudnia 2018
Early Warning Europe – Europejskie spojrzenie na porażki – Morten Moeller
Morten Moeller, Project Manager Early Warning Europe, opowiada nam o tym, jak europejscy przedsiębiorcy postrzegają porażki biznesowe, i ile jeszcze muszą oni przejść, celem wypracowania nowego modelu działania i percepcji nieudanych pomysłów.
Nasz rozmówca stawia to spojrzenie w opozycji do amerykańskiej kultury przedsiębiorczości.
W Stanach Zjednoczonych, jeżeli dany pomysł na biznes nie działa, przedsiębiorcy po prostu przechodzą nad tym do porządku dziennego i próbują nowych rzeczy. W USA panuje bowiem większa swoboda podejmowania kolejnych prób prowadzenia biznesu.
Morten Moeller sugeruje, że wynika to z europejskiej nieśmiałości, związanej z faktem, że osoby odnoszące porażki są „wytykane palcami”. Jednocześnie nasz rozmówca zaznacza, że proces nauki spojrzenia na porażki w sposób amerykański nadal trwa i odbywa się. Z 10-letnim doświadczeniem zebranym w toku pracy w związku z inicjatywą Early Warning Denmark, dało się zauważyć spore zmiany w kwestii spojrzenia na prowadzenie działalności gospodarczej.
Praca związana z inicjatywą Early Warning Europe ma na celu, poza oczywistym niesieniem pomocy przedsiębiorcom w tarapatach, również wykreowanie wśród właścicieli firm śmiałości w działaniu, stworzenie komfortowych warunków do podejmowania coraz to nowych prób i przesuwania dalej granic tego, co faktycznie da się zrobić. I takie wnioski powinniśmy wynieść z rozmowy z Mortenem Moellerem.
Fundacja Firmy Rodzinne
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
- Zaufanie w firmach rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: