Wiedza
21 lutego 2019
Early Warning Europe – Jeśli ludzie są w stanie komuś pomóc – zrobią to!
Zapytaliśmy Johnny’ego Heimanna, doświadczonego mentora Early Warning Denmark, wspierającego szkolenia dla mentorów w programie Early Warning Europe, o motywy, jakie kierują mentorami i osobami zaangażowanymi w inicjatywę pomocową EWE. Nasz rozmówca ogromny nacisk położył na fakt, że niesienie pomocy jest naturalną postawą, jaką przyjmuje człowiek.
Heinmann wyjaśnił swoje stwierdzenie na przykładzie „zbiórek” organizowanych w Danii na rzecz dzieci potrzebujących pomocy finansowej. Inicjatywy takie w Danii są dość częste, spotykają się, jak zapewnia nasz rozmówca, z dużym, pozytywnym odzewem. Jak mówi – jeśli ludzie są w stanie komuś pomóc, to zrobią to.
W przypadku inicjatywy EWE, można powiedzieć, że tworzą ją osoby posiadające mnóstwo doświadczenia i know-how w zakresie kłopotów biznesowych. Dla tej grupy osób osiągalne więc staje się niesienie pomocy przedsiębiorcom w tarapatach. Analogicznie do zbiórek prowadzonych przez małe społeczności, również w społeczności przedsiębiorców wzajemne wsparcie należy postrzegać jako naturalne.
Pomoc w ramach Early Warning Europe, prowadzonej w Polsce m.in. przez Fundację Firmy Rodzinne, ukierunkowana jest na umacnianie społeczności przedsiębiorców, bezpłatne (ale niefinansowe) wsparcie dla firm, co w konsekwencji prowadzi do utrzymania miejsc pracy. Wartością dodaną kłopotów jest po pierwsze doświadczenie, z którego może skorzystać cała społeczność przedsiębiorców, jak i mentorzy. Po drugie – osoby zaangażowane w niesienie pomocy czerpią z wyżej opisanego procesu ogromną dozę satysfakcji – i to w tym wymiarze Heinmann upatruje się największego czynnika motywującego do zapewniania wsparcia w charakterze wolontariatu.
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Reminiscencje o Japonii
- Fundacja rodzinna bez profesjonalizacji to nadal NIEudana sukcesja
- Mentoring dla firm w trudnościach – nowy projekt PARP
- Drzewko – parasol ochronny firmy rodzinnej
- Czy można przygotować dzieci do przejęcia rodzinnego przedsiębiorstwa?
- Z pokolenia na pokolenie – rozmawiamy z Kazuyoshi Tsuyukusa, pierwszym Polakiem, który pracował dla Toyoty w Japonii.
- Wyzwania firm rodzinnych
- Kluczem jest edukacja i nadzór – rozmowa z Sylwią Mokrysz, współwłaścicielką firmy Mokate
- Refleksje z wyprawy do Japonii
- Pionierzy przedsiębiorczości w Polsce
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: