Wiedza
20 lutego 2019
Early Warning Europe: Kiedy przedsiębiorca powinien zgłosić się po pomoc?
Johnny Heinmann, doradca w programie Early Warning Europe został przez nas poproszony o poradę dla przedsiębiorców, którzy potencjalnie mogliby się znaleźć w tarapatach. Zapytaliśmy o konkretne wskaźniki, które mogłyby sugerować właścicielowi firmy potrzebę zgłoszenia się po zewnętrzną pomoc.
Nasz rozmówca wskazał dwa główne uwarunkowania, w przypadku pojawienia się których przedsiębiorca może zacząć myśleć o poszukiwaniu zewnętrznego wsparcia. Przede wszystkim – to brak pieniędzy, a po drugie – nieco bardziej złożona kwestia niemożności przewidzenia przyszłości, a co za tym idzie – brak pewności co do tego, ile jeszcze firma przetrwa.
W pierwszym przypadku właściciel nie ma możliwości dysponowania swoją działalnością czy podejmowania śmiałych kroków – wszystko robione jest „na styk”. W drugim natomiast, nie ma możliwości planowania działań, z uwagi na niepewność w zakresie rozwoju wydarzeń. Okoliczności wymienione wyżej metaforycznie wiążą ręce przedsiębiorcy, blokując jakąkolwiek inicjatywę.
Pociąga to za sobą również problemy w wymiarze osobistym czy zdrowotnym. Przedsiębiorcy znajdujący się w podobnej sytuacji cierpią na bezsenność, zamartwiają się problemem, czy też nawet nadużywają alkoholu. Wszystkie te „środki znieczulające” i stres mają skutki daleko bardziej destrukcyjne, niż sam kłopot w prowadzonej działalności.
Warto zatem sięgnąć po zewnętrzną pomoc jak najwcześniej, w momencie gdy pojawi się którakolwiek z wymienionych wyżej sytuacji: brak środków finansowych lub niepewność do ich pozyskania, lub też brak zdolności do planowania działań w przewidywalnej przyszłości. I należy taki krok wykonać niezwłocznie.
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
- Zaufanie w firmach rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: