Wiedza
Przejdź dalej30 kwietnia 2019
Early Warning Europe – Mentoring skrojony na miarę
Anna Nowotna-Nadziejko, jedna z mentorek EWE, a jednocześnie doświadczona przedsiębiorczyni, prowadząca biuro podróży i agencję eventową, opowiada o tym, jak działania związane z inicjatywą mogą być dopasowane do potrzeb osób szukających pomocy.
Główną kwestią, na którą nasza rozmówczyni zwraca uwagę, jest zróżnicowanie grupy mentorów. Zauważyć należy, że osób oferujących pomoc w programie Early Warning Europe jest już ponad setka. Dzięki temu można dopasować mentora do zestawu potrzeb, nie tylko biznesowych, ale i psychologicznych mentee. W ramach EWE w Polsce, co innowacyjne w porównaniu z wcześniejszymi podobnymi inicjatywami, kładziemy duży nacisk na psychologiczne dopasowanie stron mentoringu.
Fundacja Firmy Rodzinne jako organizacja koordynująca pracę sieci mentorów zwraca ogromną uwagę na to, by między mentee a mentorem pojawiała się chemia współpracy, a właśnie dzięki szerokiemu spektrum osób możliwe jest dopasowanie mentora do konkretnego problemu, z jakim zmaga się mentee.
Już sama liczba osób gotowych do niesienia pomocy – przekraczająca 100 – zwiększa choćby statystyczną szansę na uzyskanie dobrego zgrania, nie tylko kompetencji, ale i osobowości. To z kolei przekłada się też na znaczące zwiększenie prawdopodobieństwa osiągnięcia sukcesu w procesie mentoringowym. Mentoringi prowadzone są zarówno zdalnie, jak i w ramach kontaktu bezpośredniego, co stanowi czynnik jeszcze bardziej rozszerzający stopień elastyczności procesu i pozwala na skrojenie pomocy na miarę, jak u najlepszego krawca.
Jak zaznacza nasza rozmówczyni – pomoc dopasowana do potrzeb jest w ramach inicjatywy EWE dostępna na wyciągnięcie ręki – jednak to do przedsiębiorcy w tarapatach należy inicjatywa w zakresie sięgnięcia po wsparcie, „wystarczy tylko chcieć i otworzyć się na zmiany” – podsumowuje Anna Nowotna-Nadziejko.
Wszystkie profile i biogramy mentorów można znaleźć na stronie internetowej Fundacji Firmy Rodzinne: www.ffr.pl/ewe.
10 ostatnich wpisów:
- Ponad 1.000 firm w Polsce z dumą komunikuje swój rodzinny charakter
- Subwencja PFR
- Top Family Brands in Poland. How do they emphasize the family spirit?
- Fundacje rodzinne- komentarz ekspertów
- Najmocniejsze marki rodzinne raport 2020
- Zaplanuj sukces(ję) swojej firmy- wykorzystaj potencjał Firmy Rodzinnej w nowej rzeczywistości
- Świat z dykty. Czy wszystko jest z dykty?
- Firmy rodzinne po okresie epidemii koronawirusa
- Zaprojektuj z nami proces sukcesji
- Restart Baltic Sea Region- czyli jak stworzyć skuteczny system pomocy przedsiębiorstwom w kryzysie.
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: