Wiedza
10 kwietnia 2019
#Early Warning Europe – Trzy wymiary wartości dodanej dla mentorów, powstającej na gruncie mentoringu
W rozmowie z Joanną Śnioch-Młynarską, pracującej jako mentorka w programie Early Warning Europe, poruszamy kwestię trzech wymiarów wartości, jaką niesie za sobą udział w inicjatywie. Wiele osób pyta nas, co mentorów motywuje do świadczenia nieodpłatnej, bezinteresownej pomocy.
„Przewożąc kogoś na drugi brzeg rzeki, sam się tam znajdujesz”
W takich słowach nasza rozmówczyni opisuje proces mentoringowy, zwracając uwagę na to, że pomaganie komuś w kłopocie stanowi bez wątpienia doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i przeżycia z kimś kryzysu, który nie pojawiłby się na naszej drodze w innych okoliczościach.
Mentoring pozwala- jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało – na nauczenie się mentoringu. Świadczenie bezinteresownej pomocy w ramach danego przypadku opiera się o wymianę myśli, sugestii i przekaz pozytywnej energii, nie o udzielanie konkretnych rad. Proces ten ma na celu naprowadzenie mentee na rozwiązanie, nie podsunięcie gotowego sposobu na wyjście z tarapatów. W toku mentoringu mentorzy uczą się przyjęcia takiej dorosłej postawy.
Trzecią z wartości dodanych dla mentora jest inspiracja. Mimo kłopotów biznesowych, mentee często stanowią dla mentora przyczynek do przyjęcia świeżego spojrzenia. I to nie tylko na kłopoty i sytuacje w których znaleźli się mentee, ale również na swoje aktualne położenie – moment na ścieżce rozwoju osobistego i zawodowego.
Relacje nawiązane w toku programu EWE przede wszystkim dają szansę mentorom na udzielenie pomocy osobom w tarapatach. To najbardziej motywuje naszą kadrę mentorską do dawania pomocy – pozwala naszym ekspertom na „oddanie” swojego doświadczenia światu, tak by ten mógł z niego skorzystać, stanowiąc sposób na wyrażenie wdzięczności za sukces.
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Rezyliencja w praktyce czyli przewodnik po dobrych praktykach mentoringu dla firm w trudnościach
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: