Wiedza
10 kwietnia 2019
#Early Warning Europe – Trzy wymiary wartości dodanej dla mentorów, powstającej na gruncie mentoringu
W rozmowie z Joanną Śnioch-Młynarską, pracującej jako mentorka w programie Early Warning Europe, poruszamy kwestię trzech wymiarów wartości, jaką niesie za sobą udział w inicjatywie. Wiele osób pyta nas, co mentorów motywuje do świadczenia nieodpłatnej, bezinteresownej pomocy.
„Przewożąc kogoś na drugi brzeg rzeki, sam się tam znajdujesz”
W takich słowach nasza rozmówczyni opisuje proces mentoringowy, zwracając uwagę na to, że pomaganie komuś w kłopocie stanowi bez wątpienia doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i przeżycia z kimś kryzysu, który nie pojawiłby się na naszej drodze w innych okoliczościach.
Mentoring pozwala- jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało – na nauczenie się mentoringu. Świadczenie bezinteresownej pomocy w ramach danego przypadku opiera się o wymianę myśli, sugestii i przekaz pozytywnej energii, nie o udzielanie konkretnych rad. Proces ten ma na celu naprowadzenie mentee na rozwiązanie, nie podsunięcie gotowego sposobu na wyjście z tarapatów. W toku mentoringu mentorzy uczą się przyjęcia takiej dorosłej postawy.
Trzecią z wartości dodanych dla mentora jest inspiracja. Mimo kłopotów biznesowych, mentee często stanowią dla mentora przyczynek do przyjęcia świeżego spojrzenia. I to nie tylko na kłopoty i sytuacje w których znaleźli się mentee, ale również na swoje aktualne położenie – moment na ścieżce rozwoju osobistego i zawodowego.
Relacje nawiązane w toku programu EWE przede wszystkim dają szansę mentorom na udzielenie pomocy osobom w tarapatach. To najbardziej motywuje naszą kadrę mentorską do dawania pomocy – pozwala naszym ekspertom na „oddanie” swojego doświadczenia światu, tak by ten mógł z niego skorzystać, stanowiąc sposób na wyrażenie wdzięczności za sukces.
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Reminiscencje o Japonii
- Fundacja rodzinna bez profesjonalizacji to nadal NIEudana sukcesja
- Mentoring dla firm w trudnościach – nowy projekt PARP
- Drzewko – parasol ochronny firmy rodzinnej
- Czy można przygotować dzieci do przejęcia rodzinnego przedsiębiorstwa?
- Z pokolenia na pokolenie – rozmawiamy z Kazuyoshi Tsuyukusa, pierwszym Polakiem, który pracował dla Toyoty w Japonii.
- Wyzwania firm rodzinnych
- Kluczem jest edukacja i nadzór – rozmowa z Sylwią Mokrysz, współwłaścicielką firmy Mokate
- Refleksje z wyprawy do Japonii
- Pionierzy przedsiębiorczości w Polsce
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: