Wiedza

Przejdź dalej

Fundacja Firmy Rodzinne

English

5 października 2016

Energia z koktajlowego śniadania

Energia z koktajlowego śniadania

W cyklu „Fundacja poleca do przeczytania” proponujemy Wam lekturę książki „Zielone koktajle”. Znajdziecie w niej przepisy na smakowite i sycące napoje, które możecie przygotować również w pracy.

Koktajle owocowo-warzywne są mocno energetyzujące. Dawka witamin, dostarczana zwłaszcza rano, pobudza organizm. Poranek rozpoczęty koktajlem to świeżo zatankowany samochód, możecie być pewni, że paliwa wystarczy Wam na cały dzień. Koktajl w pracy może być idealnym rozwiązaniem na drugie śniadanie. Nie tylko pobudzi, ale doda energii i chęci do działania na resztę dnia. Najlepiej przygotować go bezpośrednio przed spożyciem.

Jeśli jednak zastanawiacie się, czy można zmiksować koktajl jednego dnia, a drugiego wziąć go do pracy, od razu odpowiadamy – oczywiście, że tak. Nawet gdy straci trochę witamin czy smaku, pomyślcie, jak wiele dobrego pozostanie. W końcu to sama natura, nieprzetworzona i gotowa dostarczyć witamin i energii, kiedy tylko potrzebujecie! Zmiksujcie koktajl wieczorem i przechowujcie w lodówce, w szczelnie zamkniętym, szklanym opakowaniu, a na pewno dotrwa do śniadaniowej przerwy kolejnego dnia. Wykorzystajcie moc jesieni, miksujcie sezonowe warzywa i owoce, które w tym okresie zawierają szczytowe wartości składników odżywczych. Komponujcie koktajle wybierając chociażby śliwki, jabłka, dynie, pigwy, winogrona, figi, buraki, gruszki, maliny, cukinie, jarmuż, czarną rzepę, pomidory, paprykę, aronię, brokuły, kalarepę, jeżyny, persymony, granaty, cytrusy czy orzechy. Dodatkowo wspomagajcie koktajle rozgrzewającymi przyprawami. Wiele z nich, jak kurkuma, imbir, chilli czy cynamon, zawierają naturalne substancje stymulujące system immunologiczny do niszczenia białka, którego złogi utrudniają przewodzenie sygnałów nerwowych. Odpowiedzialne są one za pamięć, uwagę, zachowanie czy nastrój. Udowodniono na przykład, że sproszkowana kurkuma dodawana do koktajli, oprócz szerokiego spektrum właściwości zdrowotnych, wpływa także leczniczo na wszelkie smutki i depresje, co w okresie jesiennej pluchy jest szczególnie ważne.

PRZYKŁADOWY KOKTAJL, KTÓRY POLECAMY – KOKTAJL DYNIOWY (SKŁADNIKI NA 1-2 PORCJE):

• miąższ z surowej dyni – ok 10×10 cm
• dojrzałe mango lub banan
• 2 łyżki pestek z dyni
• łyżka miodu
• łyżeczka curry lub kurkumy z cynamonem
• szklanka wody

Obierzcie dynię i mango lub banana. Zmiksujcie wszystkie składniki do konsystencji jednolitego koktajlu, ewentualnie zostawcie jedną z łyżek z pestkami dyni do posypania i gryzienia na wierzchu szklanki. Do tego koktajlu polecamy dynię z zieloną skórką i pomarańczowym miąższem, np. w odmianie piżmowej, muscat lub amber.

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!