Wiedza

Przejdź dalej

Fundacja Firmy Rodzinne

English

12 września 2019

II Kongres Pokoleń Fundacji Firmy Rodzinne – co oznacza Pięć kręgów Wpływu

Firma tworzy taką kulturę, na jaką pozwala wiedza, świadomość i wrażliwość właściciela. W zależności od tego na jakim poziomie rozwoju znajduje się firma, jej właściciel podejmuje działania i nawiązuje relacje na różnych poziomach, które nazywamy Kręgami Wpływu.

Krąg 1.  JA

Wiemy, że najtrudniej jest wpłynąć na samego siebie. Jesteśmy tak silni, jak pozwala nam na to nasza mądrość, umiejętności i charakter. A przy tym tak słabi, jak nasze wady i ograniczenia. Ważne jest, że możemy nad tym wszystkim zapanować, jeśli tylko podejmiemy wysiłek i pracę potrzebną do doskonalenia samych siebie. Nasze JA to również nasze wartości, wokół których budujemy swoje życie i nasze osobiste szczęście. Jeśli mamy doskonalić się w harmonii i uniknąć wypalenia – musimy pracować właśnie w zgodzie z tymi wartościami. Jak to zrobić – opowiedzą Wojciech Eichelberger, Agnieszka Szwejkowska i Marcin Fabjański. Ich wykłady pojawią się w pierwszym i drugim dniu Kongresu.

Krąg 2.  JA i TY

Firma to ludzie, z którymi przedsiębiorca buduje relacje. Krąg drugi dotyczy zatem sztuki prowadzenia rozmowy, w której obie strony się rozumieją, przekazywania myśli właściciela wszelkim innym osobom, które tworzą z nim firmę. Niezależnie, czy jest to pracownik, czy członek rodziny właściciela. Będzie zatem o dialogu, o komunikacji i sile rozmowy. Opowie o tym Ian A. Marsh – autor książki „Skoro tak dobrze jest rozmawiać, to czemu tak trudno?”, w której dzieli się 40-letnim doświadczeniem prawnika, mediatora i facylitatora dyskusji w konfliktach rodzinno-firmowych.

Krąg 3.  JA – ZESPÓŁ – FIRMA  

Gdy firma rośnie, staje się coraz bardziej niezależnym od właściciela organizmem. Wymaga sprawnego zarządzania, w tym – delegowania i dzielenia się władzą. W tej części Kongresu będzie zatem mowa o zagadnieniach najbardziej aktualnych dla właścicieli firm rodzinnych. Jak zbudować spójną strategię, jak kompletować członków zespołu, jak korzystać z perspektywy różnych obszarów funkcjonowania firmy: produkcji, sprzedaży, logistyki, marketingu. Zajmiemy się też poszukiwaniem kandydatów, którzy mieliby potencjał i umiejętności by zdjąć nieco ciężaru zarządzania z barków właściciela/założyciela. Opowiedzą o tym eksperci zarządzania z Firm-Partnerów Kongresu Pokoleń: Małgorzata Kuik i Agata Stańda z Grant Thornton, a także Jarosław Bachowski z Egon Zehnder, czołowego dostawcy usług rekrutacyjnych szczebla executive.

Krąg 4 JA – FIRMA – OTOCZENIE

Dotyczy tego, w jaki sposób przedsiębiorcy mogą wpływać na otoczenie będące już poza firmą, ale w bezpośrednim sąsiedztwie. Mowa o lokalnych społecznościach: wsiach i miasteczkach, rodzinach pracowników, samorządzie lokalnym i o działaniach pro bono. Temat podejmą eksperci Banku Pekao S.A., Partnera Głównego Kongresu Pokoleń.

Krąg 5 JA – FIRMA – ŚWIAT

Musimy mieć świadomość, że decyzje wszystkich ludzi, a szczególnie przedsiębiorców kierujących setkami, a czasem tysiącami pracowników, mają ogromny wpływ na kształt świata. Zwłaszcza, gdy zaczynają ze sobą współpracować. Pojedyncza decyzja nie zmieni wiele, ale powtórzona kilkadziesiąt tysięcy razy może wywołać znaczącą zmianę. Wierzymy w to, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za nasz wspólny dom – Polskę i Ziemię, która nas gości, przynajmniej przez jakiś czas. Jak to robić – opowiedzą polscy przedsiębiorcy z firm o różnej wielkości i sile rynkowej, którzy zaangażowali się w inicjatywy zarówno bliskie, jak i tak odległe, że informacje o nich nie docierają nawet do opinii publicznej. Będą to: Magda Kwiatkiewicz, współwłaścicielka firmy YES Biżuteria, Aneta Sadowska z Fundacji Wayair, Anna Czapiga i Iwona Piotrowicz z firmy Agnes, a także mentorzy z inicjatywy Early Warning Europe.
Chcemy mówić i pokazywać jak te kręgi nawzajem się przenikają i jak mądrze można to wykorzystywać, aby budować firmę, w której chce się pracować.

Uważamy, że wartości wyznawane przez firmy rodzinne:

TRADYCJA, UCZCIWOŚĆ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ NA POKOLENIA

zobowiązują.

Każde z wystąpień będzie skomentowane przez praktyków, którzy wystąpią w następującym po prelekcji panelu dyskusyjnym. Wśród panelistów znajdą się przedsiębiorcy – zarówno tacy z pierwszych stron gazet, jak i ci, którzy dopiero są na drodze do wielkiego sukcesu. Nad dyskusją będzie czuwał niezrównany w tej roli erudyta i publicysta, przyjaciel świata i Fundacji Firmy Rodzinne – Jan Wróbel. Mamy jednak nadzieję, że najciekawsze z rozmów odbędą się w czasie przerw. Przy kawie, lodach i innych smakołykach z Firm Rodzinnych. W zanadrzu trzymamy również kilka niespodzianek artystyczno-kulturalnych. Co więcej? – przekonacie się na miejscu.  

Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z agendą i zakupu biletów na stronie Kongresu Pokoleń.

Możecie o niej też posłuchać jak Eleni wyjaśnia w prostych słowach co to wszystko znaczy. To trwa dłuższą chwilę – video ma 10 minut.

 

Fundacja Firmy Rodzinne

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!