Wiedza
13 listopada 2023
Mentoring biznesowy z wykorzystaniem międzynarodowego zestawu narzędzi Resc-EWE (trening odporności na sytuacje kryzysowe)
Zapraszamy na warsztaty, które bazują na naszym wieloletnimunikatowymdoświadczeniui wiedzyzdobytychw projektach Early Warning Europe, Early Warning Europe Mentor Academy oraz RESC-EWE, dotyczących niezmiernie ważnego zadania budowania modelu pomocy przedsiębiorcom w trudnej sytuacji.
Dla kogo: Dla przedsiębiorcówz sektora MŚP, którzy prowadząfirmę co najmniej od 5 lat na terenie Polski. Wsparcie Mentora adresowane jest do przedsiębiorcówprzechodzących okresowe trudności,wynikające z przyczyn finansowych i pozafinansowych. Z mentoringu mogą skorzystać właściciele firm, menedżerowie zarządzający oraz sukcesorzy firm rodzinnych.
Jesteś zainteresowany? Zapisz się już dziś na naszą listę, żebyśmy mogli zarezerwować dla Ciebie miejsce: https://forms.gle/HhY2Awbr9Zx2tGjm8
Efekty mentoringu:
- Przedsiębiorca nauczy się identyfikować zagrożenia biznesowe, analizować wyniki finansowe, organizować pracę zespołu, planować wdrożenie zmian, zarządzać zmianą, analizować i określać cele strategiczne.
- Przedsiębiorca nauczy się wyznaczać cele zgodnie z zasadą SMART – definiować, zarządzać sobą, rozpoznawać swoje osobiste zasoby i potrzeby.
- Przedsiębiorca nauczy się myśleć o porażce jak o szansie na rozwóji mówić o niej w sposób konstruktywny jak o cennym doświadczeniu.
- Przedsiębiorca nauczy się, że wczesne zdiagnozowanie problemu i podjęcie odpowiednich działań może zapobiec poważnym konsekwencjom w przyszłości, w tym, w skrajnych przypadkach, upadłości firmy.
- Przedsiębiorca nauczy się precyzyjnego definiowania wyzwań zarządczych, z którymi się mierzy i planowania zmian w kierunku poprawy sytuacji.
- Przedsiębiorca zostanie wyposażony w komplet narzędzi zarządczych, które są podstawą prowadzenia działalności gospodarczej. Proponowanyw ramach usługi zestaw narzędzi do oceny kondycji przedsiębiorstwa RESC-EWE zbudowanyjest na bazie modelu biznesowego Canvas.
Czas trwania mentoringu: od 5 do 10 sesji. Czas trwania 1 sesji: 1-2 godziny –w zależności od potrzeb uczestnika. Usługa mentoringowa obejmuje min 1 spotkanie osobiste z mentorem oraz możliwość konsultacji online lub telefonicznych z mentorem.
Cena jednej sesji: 1200 zł netto/os. (minimum 5 -max 10 sesji ). Usługa mentoringowamożebyć dofinansowanaze środków PSF, dostępnychw ramach Bazy Usług Rozwojowych.
Osoby prowadzące:
Agnieszka Simon-Adamczewska: partner zarządzający wewłasnym przedsiębiorstwie. Pracuje jako controller biznesowy –od dwudziestu lat projektuje i wdraża systemy wspomagania decyzji dla właścicieli i kadry zarządzającej w przedsiębiorstwach na różnych etapach rozwoju i w różnej kondycji. Przeprowadza dogłębne badania due diligence w celu wiarygodnej oceny jej poziomu oraz opracowuję plany restrukturyzacyjne. Pomaga przedsiębiorcom tworzyć modele biznesowe, wyceniać nowe projekty i zarabiać na mniej lub bardziej innowacyjnych pomysłach.Uczy jak zarządzać za pomocą liczb.Współpracuje z założycielami firm rodzinnych i startupami, zarządami oraz partnerami funduszy Venture Capital i inkubatorów przedsiębiorczości. Jest ekspertem NCBiR i PARP, mentorem w funduszach, inkubatorach i Fundacji Firm Rodzinnych. Jest zawsze otwarta na nowe wyzwania –uwielbia się uczyć i podróżować.
Ewelina Kosińska:mentorka z ponad 7.letnim doświadczeniem. Pracowała z przedsiębiorcami w kryzysie w ramach międzynarodowego projektu Early Waring Europe. Odbywała szkolenia w Polsce oraz w ramach projektów partnerskich organizowanych przez struktury unijne m.in. w Brukseli i Barcelonie. Wciąż zaangażowana w projekt EWE w roli osoby współtworzącej ponadnarodową Mentor Academy. Specjalizuje się w obszarach sukcesji (zarówno z perspektywy sukcesora, jak i nestora –ma na swoim koncie kilka procesów reverse mentoringu), przywództwa kobiet oraz wzmacniania młodych przedsiębiorców. Przez ostatnie lata pełniła funkcję Prezeski Zarządu firmy produkującej chemię budowlaną, która w szczytowym momencie zatrudniała ponad 100 osób i generowała przychody powyżej 10 mln euro. W trakcie swojej kariery zarządzała wszystkimi działami, w tym produkcją i R&D. Odpowiadała za relację z kluczowymi klientami, zarówno z Polski jak i z zagranicy, osobiście tworzyła rynek na produkowane wyroby w Danii i Irlandii. Przez kilka lat była współwłaścicielką oraz sukcesorką wtej spółce, co dało jej wiele okazji do zrozumienia i zgłębiania istoty sukcesji MŚP, które to zagadnienie stało się jej pasją. Twórczyni bloga sukcesorka.pl traktującego o emocjonalnych aspektach sukcesji. Od niedawna członki Rady Programowej Fundacji Firm Rodzinnych, z którą jest związana od wielu lat.
Katarzyna Kłopocińska: pomaga Prezesom i Przedsiębiorcom na nowo odkryć i zdefiniować ich biznesy, prowadząc do rozwoju i porządku organizacyjnego, poprzez przeprowadzenie autorskiego procesu „Mastering a company like yours”.Proces obejmuje: analizę finansową sytuacji obecnej, strategię działań i wdrożenie. Doświadczenie zawodowe zaczęła od pracy z przemysłem, poprzez współpracę z międzynarodowymi producentami z branży spożywczej, w swoich pierwszych doradczych projektach w Polsce i w Danii. Kontynuowała tę ścieżkę rozwoju poprzez praktykę w kilku zakładach produkcyjnych w Wielkiej Brytanii i w Chinach.Unikalne doświadczenie zawodowe zaowocowało współpracą z funduszem inwestycyjnym typu Private Equity, sytuując ją w roli osoby odpowiedzialnej za „naprawienie” i bieżące zarządzanie jednej ze spółek portfelowych. Poprzez zainicjowanie i zbudowanie produktu do określonej grupy partnerów i klientów, pozyskała strategicznego inwestora, z którym zbudowała solidną firmę oferującą usługi dla biznesu. Nauczyło ją to pracy zarówno w środowisku start-up’owym jak i współpracy z dużą, korporacyjną grupą kapitałową.Na „własnej skórze”, nauczyła się czym jest przedsiębiorczość, osobiście przechodząc i radząc sobie w najtrudniejszych chwilach, jakie przeżywa każda początkująca firma.
Konrad Bugiera: Założyciel i właściciel kancelarii doradczej Konrad Bugiera Doradztwo Komunikacyjne. Członek Rady Programowej Fundacji Firmy Rodzinne.W branży komunikacji, marketingu i PR od ponad 15 lat; specjalizuje się w tworzeniu treści bazujących na oryginalnych danych. Realizował projekty dla łącznie ponad 50 marek należących do podmiotów polskich i zagranicznych, jako pracownik agencji PR, później wspólnik agencji, a obecnie -jako zarządzający kancelarią doradczą. Autor wykładów i publikacji naukowych z obszaru komunikacji, PR oraz zarządzania strategicznego. Jako autor lub współautor opracował 20 raportów cytowanych przez największe media w Polsce, m.in. Gazetę Wyborczą, Puls Biznesu, WP.pl. Rzeczpospolitą.
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Rezyliencja w praktyce czyli przewodnik po dobrych praktykach mentoringu dla firm w trudnościach
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: