Wiedza

Fundacja Firmy Rodzinne

Powrót

English

21 czerwca 2018

Patrick Gibbels: Politycy powinni mieć świadomość ryzyka podejmowanego przez przedsiębiorców

Trzeba działać wcześnie – zgodnie z nazwą projektu Early Warning Europe (early warning to po angielsku „wczesne ostrzeżenie“). To przekaz, jaki niesie projekt dla przedsiębiorców – jak przekonuje sekretarz generalny European Small Business Alliance (ESBA, Europejskiego Zrzeszenia Małego Biznesu), Patrick Gibbels, członek zespołu Early Warning Europe.

— To tak, jak ze zwlekaniem z wizytą u lekarza. Można wpakować się w poważne komplikacje – przekonuje Gibbels.

Jego zadaniem jest upowszechnienie idei i promocja działania Early Warning w całej Europie – poprzez sieć członkowską ESBA i nie tylko.

Ogromna rola projektu Early Warning Europe i osób, które są w niego zaangażowane to walka ze stygmatyzacją przedsiębiorców, którym się nie powiodło. Dlatego według Gibbelsa drugi najważniejszy przekaz jest skierowany do polityków.

Musza oni mieć świadomość, że ludzie ponoszą ryzyko na własny koszt. I często zostają jeszcze dodatkowo ukarani łatką nieudacznika. A często są to ludzie dość odważni, by postawić na jakiś pomysł własne pieniądze.

Nie można się więc dziwić – jak mówi Gibbels – że przedsiębiorcy chcą uciekać do Stanów Zjednoczonych, jeśli takie jest w Europie podejście, a przy tym słyszy się ciągłe pretensje, że nie podejmujemy dość ryzyka.

A zatem publiczna pomoc powinna być kierowana do przedsiębiorców w dwóch momentach. Po pierwsze, przy rozpoczynaniu nowych przedsięwzięć, aby wesprzeć ich odwagę i chęć podejmowania ryzyka. Po drugie, gdy ten pomysł zakończy się porażką, co – jak podkreśla sekretarz w ESBA – jest jedną z możliwości, jeśli podejmuje się ryzyko.

— Nie pozostawiajcie przedsiębiorców samym sobie. Pomóżcie im! – pointuje rozmowę apelem do polityków Patrick Gibbels.

Fundacja Firmy Rodzinne

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!

Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości

You have successfully subscribed to the newsletter

Wystąpił błąd :( Spróbuj ponownie

Wyrażam zgodzę na przetwarzanie moich danych przez Fundację Firm Rodzinnych w celach statystycznych i marketingowych.