Wiedza
Przejdź dalej21 czerwca 2018
Patrick Gibbels: Politycy powinni mieć świadomość ryzyka podejmowanego przez przedsiębiorców
Trzeba działać wcześnie – zgodnie z nazwą projektu Early Warning Europe (early warning to po angielsku „wczesne ostrzeżenie“). To przekaz, jaki niesie projekt dla przedsiębiorców – jak przekonuje sekretarz generalny European Small Business Alliance (ESBA, Europejskiego Zrzeszenia Małego Biznesu), Patrick Gibbels, członek zespołu Early Warning Europe.
— To tak, jak ze zwlekaniem z wizytą u lekarza. Można wpakować się w poważne komplikacje – przekonuje Gibbels.
Jego zadaniem jest upowszechnienie idei i promocja działania Early Warning w całej Europie – poprzez sieć członkowską ESBA i nie tylko.
Ogromna rola projektu Early Warning Europe i osób, które są w niego zaangażowane to walka ze stygmatyzacją przedsiębiorców, którym się nie powiodło. Dlatego według Gibbelsa drugi najważniejszy przekaz jest skierowany do polityków.
Musza oni mieć świadomość, że ludzie ponoszą ryzyko na własny koszt. I często zostają jeszcze dodatkowo ukarani łatką nieudacznika. A często są to ludzie dość odważni, by postawić na jakiś pomysł własne pieniądze.
Nie można się więc dziwić – jak mówi Gibbels – że przedsiębiorcy chcą uciekać do Stanów Zjednoczonych, jeśli takie jest w Europie podejście, a przy tym słyszy się ciągłe pretensje, że nie podejmujemy dość ryzyka.
A zatem publiczna pomoc powinna być kierowana do przedsiębiorców w dwóch momentach. Po pierwsze, przy rozpoczynaniu nowych przedsięwzięć, aby wesprzeć ich odwagę i chęć podejmowania ryzyka. Po drugie, gdy ten pomysł zakończy się porażką, co – jak podkreśla sekretarz w ESBA – jest jedną z możliwości, jeśli podejmuje się ryzyko.
— Nie pozostawiajcie przedsiębiorców samym sobie. Pomóżcie im! – pointuje rozmowę apelem do polityków Patrick Gibbels.
Fundacja Firmy Rodzinne
10 ostatnich wpisów:
- Najmocniejsze marki rodzinne raport 2020
- Zaplanuj sukces(ję) swojej firmy- wykorzystaj potencjał Firmy Rodzinnej w nowej rzeczywistości
- Świat z dykty. Czy wszystko jest z dykty?
- Firmy rodzinne po okresie epidemii koronawirusa
- Zaprojektuj z nami proces sukcesji
- Restart Baltic Sea Region- czyli jak stworzyć skuteczny system pomocy przedsiębiorstwom w kryzysie.
- Jak zostać rozpoznawalną marką rodzinną?
- Efekt nietoperza i blokada gospodarcza w Polsce. Jak kryzys odebrali przedsiębiorcy rodzinni?
- Koronawirus nas nie zatrzymał!
- Firmy Rodzinne- biuletyn LATO 2020
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: