Wiedza
2 lutego 2023
Rodzinność siłą twojej marki
Czy wiesz, że niezmiennie od 30 lat najwyższą wartością dla Polaków jest rodzina? Stawiana na pierwszym miejscu przez ponad 80% badanych, wyprzedza znacząco takie dobra jak zdrowie, spokój czy bogactwo. Wysoka ocena wartości rodziny automatycznie przekłada się na wszystko, co z rodzinnością jest kojarzone – również na marki. Firmy uznawane za rodzinne postrzegane są jako:
– doświadczone, o lepszym know-how
– wiarygodne, godne zaufania
– elastyczne i kreatywne
– bardziej etyczne i przywiązane do swoich wartości
– wyróżniające się na tle konkurencji swoją niepowtarzalną historią.
Korzyści z komunikowania „rodzinności” marki
Badania przeprowadzone przez Fundację Firmy Rodzinne wykazały, że świadome kreowanie wizerunku firmy jako firmy rodzinnej, może przynosić wymierne korzyści w wielu obszarach, z których najważniejsze to:
– WIĘKSZA SPRZEDAŻ
Komunikowanie rodzinności jest prostym sposobem zwiększenia sprzedaży, ponieważ dla nabywcy informacja o tym, że kupuje od firmy rodzinnej, jest wyraźną zachętą do zakupu.
(57% kupuje chętniej wiedząc, że kupuje od firmy rodzinnej)
– LEPSZE CENY I WIĘKSZY ZYSK
Klienci deklarują gotowość do zapłaty nawet wyższej kwoty za produkt tylko po to, aby kupić ten z firmy rodzinnej. Firmy rodzinne mogą pozwolić sobie zatem na wyższe ceny, nie tracąc przy tym nic ze swej konkurencyjności.
(55% badanych skłonnych jest dopłacić 5-15% więcej za produkt firmy rodzinnej co 4 badany nawet więcej niż 15 %)
– SILNA PROMOCJA I WIARYGODNY PR
Rodzinność jest znakomitym tematem narracji promocyjnej, cechuje go bowiem nośność i medialność (media chętnie piszą i mówią o historii oraz życiu osobistym właścicieli, a odbiorcy bardzo lubią poznawać takie właśnie treści). Rodzinność buduje tożsamość marki, wyrazistą, wiarygodną, odbieraną jako bliską, z sympatią i zrozumieniem, co przekłada się bezpośrednio na postrzeganie jakości produktów firmy. Zwiększa także rozpoznawalność marki, czyni ją unikalną, a tym samym niemożliwą do skopiowania przez konkurencję. Właściciel/właściciele firmy stają się naturalnymi ambasadorami swojej marki poprzez połączenie wartości marki osobistej właściciela i marki firmy, wyróżniając ją i wzmacniając wrażenie wyjątkowości. Rodzinność kreuje ludzkie oblicze biznesu i jest swoistą deklaracją cenionych wartości, a dziś to one decydują o wyborze danego dostawcy towarów czy usług.
A wszystko to niejako przy okazji, bez dodatkowych nakładów na promocję.
– NAJLEPSZA KADRA PRACOWNICZA
Firmy rodzinne są bardzo pożądanym typem pracodawcy, kojarzonym z wysokimi zarobkami, elastycznym czasem pracy, a przede wszystkim z miłą atmosferą. To poważny atut w walce o lepszego, zdolniejszego, lepiej wykwalifikowanego pracownika.
(Ponad 60% badanych uważa miłą atmosferę za najważniejsze kryterium przy wyborze miejsca pracy, a ponad 50% przypisuje tę cechę właśnie firmom rodzinnym)
Wykorzystanie znaku graficznego z drzewkiem „Firma rodzinna”
Firmy postrzegane jako rodzinne (a są wśród nich tak znakomite marki jak np. WEDEL, GRYCAN, BLIKLE, DR IRENA ERIS, FAKRO, BRW, KOMPUTRONIK, ZIAJA), świadomie kreując swój medialny wizerunek poprzez podkreślanie swojej rodzinnej tożsamość i dorobku pokoleniowego, pracowały na swoją pozycję wiele lat. Można jednak pójść trochę na skróty i skorzystać ze znaku rozpoznawczego firm rodzinnych – znaku towarowego „Drzewko Firma Rodzinna”, stworzonego i wykreowanego przez Fundację Firmy Rodzinne. Już ponad 1100 polskich firm używa tego znaku parasola, na czele z tak znanymi markami jak MOKATE, ROLESKI, FAKRO, JBB czy PRUSZYŃSKI. Siła marek zrzeszonych pod tym znakiem buduje jego moc i wartość, a wartość znaku parasola przekłada się na siłę marek, które go używają. Ten swoisty efekt synergii pozwala skutecznie zwiększać rozpoznawalność i konkurencyjność zwłaszcza mniejszych firm, które siłą rzeczy nie dysponują wystarczającym budżetem reklamowym, aby skutecznie komunikować swoją obecność na rynku.
Fundacja Firmy Rodzinne udziela na znak z drzewkiem „Firma Rodzinna” bezpłatnej licencji. Budując w ten sposób sieć relacji, tworzy silną wspólnotę marek w oparciu o takie wartości jak Tradycja, Uczciwość oraz Odpowiedzialność na pokolenia. Jeśli i Ty reprezentujesz podobną firmę, skontaktuj się z nami, a powiemy Ci jak stosować i czerpać wszystkie korzyści – biznesowe i osobiste – z używania naszego znaku.
DOŁĄCZ DO NAS I BUDUJ SIŁĘ SWOJEJ MARKI 0DZIĘKI UŻYWANIU ZNAKU „FIRMA RODZINNA”!
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Rezyliencja w praktyce czyli przewodnik po dobrych praktykach mentoringu dla firm w trudnościach
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: