Wiedza

Fundacja Firmy Rodzinne

Powrót

English

11 stycznia 2016

Sukcesję trzeba sobie wypracować

Sukcesję trzeba sobie wypracować

www.GrantThornton.pl/sukcesjaJak przygotować firmę do zmiany właściciela? Tak samo jak przygotowujesz swoje dzieci do samodzielnego życia – radzą eksperci w raporcie „O sukcesji” przygotowanym przez Grant Thornton i Fundację Firmy Rodzinne.

Prowadzisz firmę, jesteś jej liderem, odnosisz sukcesy. Widzisz, jak Twój biznes stopniowo się rozwija, wchodzi na nowe obszary, osiąga nowe cele. Firma staje się Twoim ukochanym dzieckiem, z którego jesteś dumny i dla którego jesteś w stanie zrobić wszystko. Prędzej czy później przyjdzie jednak czas, kiedy Twój biznes – podobnie jak dzieci – będzie musiał pójść swoją, samodzielną drogą. Będziesz musiał przekazać swoją firmę w jakieś silne, zaufane ręce. Choć polscy przedsiębiorcy nie zawsze sobie zdają z tego sprawę, dobre przygotowanie przedsiębiorstwa do sukcesji to proces, który trwa latami i wymaga często całościowego przemodelowania firmy i jej procedur. Nagłe, niezaplanowane wyjście z przedsiębiorstwa jej wieloletniego lidera może skończyć się potężnymi problemami.

Właśnie po to, aby mądrze zaplanować i skutecznie przeprowadzić sukcesję przedsiębiorstw, firma audytorsko-doradcza Grant Thornton przygotowała specjalną publikację „O sukcesji” (w ramach cyklu opracowań „Plus”), a Fundacja Firmy Rodzinne objęła ją patronatem. Jak wygląda prawidłowa sukcesja? Jak znaleźć i przygotować następcę? Jak najlepiej przeprowadzić sukcesję od strony prawnej i podatkowej? Jakie obszary działalności firmy powinny być przemodelowane, aby firma była samodzielna i gotowa do zmiany właściciela? Jak przygotować rodzinę do nowej sytuacji?

O tym wszystkim piszą eksperci Grant Thornton. Zachęcamy do lektury.

Raport dostępny jest na www.GrantThornton.pl/sukcesja.

Fundacja Firmy Rodzinne

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!

Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości

You have successfully subscribed to the newsletter

Wystąpił błąd :( Spróbuj ponownie

Wyrażam zgodzę na przetwarzanie moich danych przez Fundację Firm Rodzinnych w celach statystycznych i marketingowych.