Wiedza

Fundacja Firmy Rodzinne

Powrót

English

21 września 2018

Wyzwanie Mentora

W ramach działania Early Warning Europe osoby, które w przeszłości musiały poradzić sobie z biznesowymi przeszkodami obecnie doradzają przedsiębiorcom, znajdującym się w kłopotach. Krzysztof Kasperuk jest jednym z mentorów i opowiada nam o wyzwaniach, z jakimi spotykają się w pracy osoby, które próbują pomagać innym.

Pierwszym pytaniem, jakie zwykle zadaje sobie mentor, to myśl, „czy jestem w stanie komuś pomóc”. Jeżeli odpowiedź tutaj jest pozytywna, można iść dalej, i próbować odpowiednio diagnozować i sugerować rozwiązania pojawiających się problemów. Mimo chęci pomocy, często problemy nie są do końca określone, a co za tym idzie, sama diagnoza i dogłębne ich zbadanie stanowią istotny element pracy mentora, nawet po wstępnej identyfikacji, jakiej dokonuje diagnosta.

Jest w tym procesie również strona „ludzka”, o której pośrednio wspomina Krzysztof: chodzi tu, najzwyczajniej w świecie, o wzajemne poznanie się. Mimo, iż spotkanie nieznających się ludzi może tworzyć pewien dyskomfort, obie strony dialogu, dzięki wzajemnej otwartości powinny odnaleźć nić porozumienia. Kluczowym elementem w tym procesie jest zmierzenie się z wyzwaniem bycia w nowej sytuacji.

„Chciałbyś jak najlepiej, jak najszybciej, w ogóle sam sobie nie dowierzasz, ale nie wiesz co Cię czeka. (…) Z tej perspektywy, zarówno mentee, jak i mentor mają przed sobą pewne wyzwanie” – mówi Krzysztof Kasperuk.

Zadaniem Mentora jest tu niejako, najpierw stworzenie i zdefiniowanie tego wyzwania, a następnie sprostanie mu wraz z osobą, której się pomaga. Jak przebiegało to w przypadku Pani Elżbiety, będącej podopieczną Krzysztofa – obejrzyj rozmowę w całości:

https://youtu.be/AmZbuLuR3-U

Rozmowa z Panią Elą o procesie współpracy z mentorem do obejrzenia tutaj:

https://youtu.be/PghimoZp4S8

Fundacja Firmy Rodzinne

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!

Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości

You have successfully subscribed to the newsletter

Wystąpił błąd :( Spróbuj ponownie

Wyrażam zgodzę na przetwarzanie moich danych przez Fundację Firm Rodzinnych w celach statystycznych i marketingowych.