Wiedza
12 lipca 2023
Case study – Manufaktura Mojej Mamy
W naszej drzewkowej rodzinie jest już ponad 1100 firm, które z dumą komunikują swoją rodzinność. Charakterystyczne drzewko, które od nas otrzymują, umieszczają na stronach internetowych czy materiałach reklamowych. Są jednak i takie firmy, dzięki którym każdy z nas może zobaczyć drzewko robiąc zakupy w supermarkecie, piekarni czy sklepie budowlanym. Dlaczego zdecydowały się umieścić je na swoich produktach? Czy uważają, że rodzinność ich firmy ma znaczenie dla klientów albo kontrahentów? Zobaczcie sami.
Opiszcie krótko „rodzinność” Waszej firmy – kto z rodziny pracuje w firmie?
Jesteśmy firmą z rodzinną tradycją, założoną w 2006r., specjalizującą się w produkcji pieczywa, słodkich przysmaków, lodów rzemieślniczych oraz dań garmażeryjnych, w które włożyliśmy pasję, doświadczenie i ogromne zaangażowanie. Nasze wyroby zainspirowane są smakami i zapachami kuchni dzieciństwa, wykonywane wedle rodzinnych receptur przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Łącznie posiadamy 10 piekarni i cukierni w Trójmieście, a każda z nich oznaczona jest logiem Fundacji Firmy Rodzinne, z czego jesteśmy bardzo dumni. W firmie pracują najbliżsi członkowie naszej rodziny. Ja i moja żona Alicja jesteśmy właścicielami firmy Manufaktura Mojej Mamy, a nasi rodzice dbają o smak naszych wyrobów w wybranych działach produkcyjnych, dbają o techniczny wizerunek firmy i jakość dostarczanych surowców.
Skąd dowiedzieliście się o drzewku Firma Rodzinna i dlaczego zdecydowaliście się z niego korzystać?
W 2013 r. przypadkiem zauważyłem logo Fundacji Firmy Rodzinne w sklepie, gdzie produkty były oznaczone drzewkiem fundacji. Zacząłem się interesować, czytać dopytywać, ponieważ produkt dzięki oznaczeniu jeszcze bardziej mnie zaciekawił, stał się wiarygodny i godnym zaufania. Od tego momentu rozpoczęła się nasza przygoda z Fundacją.
W swojej komunikacji mocno akcentujecie fakt bycia firmą rodzinną. Co chcecie przez to przekazać? Jakie wartości wiążą się dla Was z rodzinnością firmy?
Tak, każda nasza piekarnia jest oznaczona Logiem Firmy Rodzinne, a nasz sztandarowy produkt jakim jest sękacz czy wyroby garmażeryjne, są oznakowane logiem Firm rodzinnych. Na murach naszej siedziby i samochodach firmowych również widnieje drzewko.
Bardzo ważne dla nas jest, aby klient czuł się zaopiekowany i doceniony. Miał pełne zaufanie do nas i do tego co tworzymy. Najważniejsze dla nas wartości to oczywiście rodzinne wsparcie, zaufanie oraz szacunek. W każdej sytuacji możemy na siebie liczyć.
Myślicie, że Wasza rodzinność ma znaczenie dla klientów? A może macie na to jakieś „dowody”?
Zdecydowanie. Bardzo często jesteśmy zapraszani na rodzinne festyny w Trójmieście i okolicach, oraz uczestniczmy w lokalnych eventach z przysmakami z Manufaktury Mojej Mamy. Nasi klienci cenią nasze wyroby za naturalność, oraz domowy smak. Właśnie z tego jesteśmy najbardziej znani.
Dzięki temu klient ma do nas jeszcze większe zaufanie.
Jak Wasza rodzinność wpływa na nawiązywanie współpracy z innymi firmami. Czy zdarzyło się np. że jakaś firma chciała nawiązać z Wami współpracę właśnie dlatego, że wiedziała, że jesteście firmą rodzinną? A może to Wy szukając kontrahentów wybieracie te firmy, które są rodzinne?
Tak, wielokrotnie mamy propozycje nawiązania współpracy ze względu na to, że jesteśmy firmą rodzinną i z pewnością pomagają nam w tym oznaczenia logiem fundacji naszych produktów. Staramy się wybierać dostawców z lokalnych firm rodzinnych. Najlepsza jakość to dla nas podstawa.
Umieściliście drzewko w waszym sklepie, przy etykietach pieczywa a nawet na opakowaniach produktów. Myślicie, że jest to dobry sposób by zwiększyć sprzedaż? Wg deklaracji z naszych badań „Polacy o firmach rodzinnych” wynika, że konsumenci byliby skłonni zapłacić więcej za produkty z firmy rodzinnej, gdyby tylko wiedzieli, że jest to firma rodzinna. Jak z Waszej perspektywy te deklaracje przekładają się na rzeczywistość?
Uważamy, że klienci natykając się na produkty z Logiem Firmy Rodzinne darzą nas większym zaufaniem mając przy tym świadomość, że wspierają polskich lokalnych przedsiębiorców i jest w stanie za produkt zapłacić więcej. Firma rodzinna kojarzy się wszystkim z ciepłem i zaufaniem, a my mamy zadanie, by cały czas dążyć do perfekcji, by ich nie zawieść.
Rozmawiała: Małgorzata Szady
Kategorie
10 ostatnich wpisów:
- Champions of productivity won the race against inflation in spite of covid and war – a report on 35-year-old businesses in Poland
- Polish pioneers of entrepreneurship 35-year-old businesses in Poland.
- Firmy średniej wielkości – zwycięzcy 35-letniej sztafety wolnej przedsiębiorczości
- Neuroróżnorodność szansą dla biznesu
- LEGO – opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie.
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za przestępstwa środowiskowe
- ESG – nadchodzi przykry obowiązek czy szansa na pozytywny wizerunek spółki?
- Przygotujmy się na ESG
- Sztuczna inteligencja w świecie firm rodzinnych
- Zaufanie w firmach rodzinnych
Tematyka wpisów:
Popularne tagi: