Biuro prasowe

Przejdź dalej

Fundacja Firmy Rodzinne

Tajniki inwestycji budowlanych w firmach rodzinnych – cykl spotkań

18 marca 2016

W odpowiedzi na liczne pytania, związane z tematyką prowadzenia inwestycji budowlanych, Fundacja Firmy Rodzinne zaprojektowała cykl spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Pierwsze ze spotkań już 6 kwietnia w Gdańsku.

(pełna treść komunikatu w załączonych plikach)

Najwięksi dają przykład – warto podkreślać rodzinność firmy

9 marca 2016

Jak wynika ze wskazań raportu „Polacy o Firmach Rodzinnych 2015”, więcej niż 1/3 Polaków deklaruje, że zapłaciłaby za produkty firm rodzinnych więcej niż za porównywalne towary innych producentów. Przedsiębiorcy powinni wziąć to pod uwagę i brać przykład z największych firm rodzinnych. Wzorem do naśladowania może być Mokate. Kawowo-herbaciany potentat od stycznia posługuje się nowym logo, w którym zaznacza swój rodzinny charakter.

logo MOKATE A Family Business

Polacy nie wiedzą, że sukcesja to dla rodzinnych firm poważna sprawa

26 listopada 2015

Tylko jeden na tysiąc Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że jednym z najważniejszych problemów dla rodzinnych przedsiębiorstw jest sukcesja. Tak wynika z badania zleconego przez Fundację Firmy Rodzinne. Większość z nas najwyraźniej nie wie o problemie, lub nie uważa go za kłopot. Tymczasem w najbliższych latach nawet 300 tys. Polaków może stracić pracę, jeśli przedsiębiorcy nie zatroszczą się o prawidłowe przeprowadzenie sukcesji.

Father with adult son posing to picture

Koniec mitu prywaciarza. Wyniki badania „Polacy o firmach rodzinnych 2015”

20 października 2015

Tradycja, wysoka jakość, rzetelność, wiarygodność i uczciwość to cechy, które najczęściej kojarzą się Polakom z firmami rodzinnymi, jak wynika z drugiej edycji raportu „Polacy o firmach rodzinnych” opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne. Z kolei właściciele firm rodzinnych zostali scharakteryzowani jako osoby przedsiębiorcze, pracowite, zaradne i kreatywne. To potwierdza, że Polacy odeszli już od negatywnego stereotypowego postrzegania rodzinnego przedsiębiorcy jako „prywaciarza” – cwaniaka, który żeruje na naiwności klientów i wyzyskuje swoich pracowników. To koniec mitu prywaciarza.

Co myślimy o rodzinnych firmach?

26 sierpnia 2014

  • Ponad 2/3 Polaków deklaruje, że informacja o wytworzeniu produktu przez firmę rodzinną zachęciłaby ich do zakupu, a jeden na ośmiu Polaków gotów jest zapłacić więcej za taki produkt niż porównywalny z innej firmy.
  • Firmy rodzinne kojarzą się Polakom z tradycyjnymi, przyjaznymi i godnymi zaufania przedsiębiorstwami.
  • Zdaniem Polaków firmy rodzinne są dobrymi pracodawcami. Prawie jedna czwarta naszych rodaków uważa, że firmy rodzinne pomagają pracownikom rozwiązywać ich problemy, a nie zwalniają ich, gdy tylko problem się pojawi.
  • Co siódmy Polak uważa, że warto kupować produkty z przedsiębiorstw rodzinnych, ponieważ firmy te są uczciwymi i sprawiedliwymi pracodawcami.
  • Prawie połowa Polaków uważa, że członkowie rodziny to dobrzy partnerzy do założenia wspólnego biznesu. Wraz z wiekiem, jesteśmy o tym coraz bardziej przekonani.

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!