Biuro prasowe

Fundacja Firmy Rodzinne

Kategorie:

Firmy rodzinne przeciwko zmniejszaniu limitu płatności gotówkowych

31 marca 2016

Fundacja Firmy Rodzinne złożyła w Kancelarii Prezydenta RP oficjalną opinię dotyczącą rządowego projektu obniżenia limitu płatności gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami z kwoty 15 tys. euro do 15 tys. zł. Zdaniem Fundacji proponowane zmiany odbiją się negatywnie na najmniejszych przedsiębiorcach.

Rolled Cash Polish Zloty Closeup Photo. Polish One Hundred Zloty Banknotes.

Tajniki inwestycji budowlanych w firmach rodzinnych – cykl spotkań

18 marca 2016

W odpowiedzi na liczne pytania, związane z tematyką prowadzenia inwestycji budowlanych, Fundacja Firmy Rodzinne zaprojektowała cykl spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Pierwsze ze spotkań już 6 kwietnia w Gdańsku.

(pełna treść komunikatu w załączonych plikach)

Najwięksi dają przykład – warto podkreślać rodzinność firmy

9 marca 2016

Jak wynika ze wskazań raportu „Polacy o Firmach Rodzinnych 2015”, więcej niż 1/3 Polaków deklaruje, że zapłaciłaby za produkty firm rodzinnych więcej niż za porównywalne towary innych producentów. Przedsiębiorcy powinni wziąć to pod uwagę i brać przykład z największych firm rodzinnych. Wzorem do naśladowania może być Mokate. Kawowo-herbaciany potentat od stycznia posługuje się nowym logo, w którym zaznacza swój rodzinny charakter.

logo MOKATE A Family Business

Polacy nie wiedzą, że sukcesja to dla rodzinnych firm poważna sprawa

26 listopada 2015

Tylko jeden na tysiąc Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że jednym z najważniejszych problemów dla rodzinnych przedsiębiorstw jest sukcesja. Tak wynika z badania zleconego przez Fundację Firmy Rodzinne. Większość z nas najwyraźniej nie wie o problemie, lub nie uważa go za kłopot. Tymczasem w najbliższych latach nawet 300 tys. Polaków może stracić pracę, jeśli przedsiębiorcy nie zatroszczą się o prawidłowe przeprowadzenie sukcesji.

Father with adult son posing to picture

Koniec mitu prywaciarza. Wyniki badania „Polacy o firmach rodzinnych 2015”

20 października 2015

Tradycja, wysoka jakość, rzetelność, wiarygodność i uczciwość to cechy, które najczęściej kojarzą się Polakom z firmami rodzinnymi, jak wynika z drugiej edycji raportu „Polacy o firmach rodzinnych” opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne. Z kolei właściciele firm rodzinnych zostali scharakteryzowani jako osoby przedsiębiorcze, pracowite, zaradne i kreatywne. To potwierdza, że Polacy odeszli już od negatywnego stereotypowego postrzegania rodzinnego przedsiębiorcy jako „prywaciarza” – cwaniaka, który żeruje na naiwności klientów i wyzyskuje swoich pracowników. To koniec mitu prywaciarza.

Co myślimy o rodzinnych firmach?

26 sierpnia 2014

  • Ponad 2/3 Polaków deklaruje, że informacja o wytworzeniu produktu przez firmę rodzinną zachęciłaby ich do zakupu, a jeden na ośmiu Polaków gotów jest zapłacić więcej za taki produkt niż porównywalny z innej firmy.
  • Firmy rodzinne kojarzą się Polakom z tradycyjnymi, przyjaznymi i godnymi zaufania przedsiębiorstwami.
  • Zdaniem Polaków firmy rodzinne są dobrymi pracodawcami. Prawie jedna czwarta naszych rodaków uważa, że firmy rodzinne pomagają pracownikom rozwiązywać ich problemy, a nie zwalniają ich, gdy tylko problem się pojawi.
  • Co siódmy Polak uważa, że warto kupować produkty z przedsiębiorstw rodzinnych, ponieważ firmy te są uczciwymi i sprawiedliwymi pracodawcami.
  • Prawie połowa Polaków uważa, że członkowie rodziny to dobrzy partnerzy do założenia wspólnego biznesu. Wraz z wiekiem, jesteśmy o tym coraz bardziej przekonani.

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!