Biuro prasowe

Przejdź dalej

Fundacja Firmy Rodzinne

Premiera raportu „Polacy o firmach rodzinnych 2016 – Firmy z przyszłością”

17 października 2016

polacy-o-firmach-rodzinnych-2016-na-konferencje%cc%a8-prasowa%cc%a8_2016-10-16

Od trzech lat dynamicznie rośnie udział dorosłych Polaków którzy deklarują gotowość do zapłaty wyższej ceny za produkty firm rodzinnych, już 43% respondentów deklaruje taką gotowość przy dokonywaniu wyboru między konkurencyjnymi produktami – rodzinnymi i nie-rodzinnymi, czytamy w raporcie Polacy o firmach rodzinnych 2016 – Firmy z przyszłością, wydanym przez Fundację Firmy Rodzinne. Ważny jest również fakt, że blisko 1/3 Polaków wiąże swoją przyszłość z firmami rodzinnymi – chce podjąć pracę w jednej z nich lub założyć własne rodzinne przedsiębiorstwo.

Fundacja Firmy Rodzinne wspiera Zakład Makerspace

11 kwietnia 2016

Fundacja Firmy Rodzinne objęła swoim patronatem akcję poznańskiego Zakładu Makerspace. Miejsce pracy rzemieślników i spotkań pasjonatów hand-made, jakim jest Zakład, to wylęgarnia potencjalnych talentów i firm, które mogą zmienić otaczającą nas rzeczywistość. Żeby mógł dalej funkcjonować, musi jednak zebrać 240 tys. zł na remont nowej siedziby. FFR pomoże Zakładnikom szukać sponsorów.

Firmy rodzinne przeciwko zmniejszaniu limitu płatności gotówkowych

31 marca 2016

Fundacja Firmy Rodzinne złożyła w Kancelarii Prezydenta RP oficjalną opinię dotyczącą rządowego projektu obniżenia limitu płatności gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami z kwoty 15 tys. euro do 15 tys. zł. Zdaniem Fundacji proponowane zmiany odbiją się negatywnie na najmniejszych przedsiębiorcach.

Rolled Cash Polish Zloty Closeup Photo. Polish One Hundred Zloty Banknotes.

Tajniki inwestycji budowlanych w firmach rodzinnych – cykl spotkań

18 marca 2016

W odpowiedzi na liczne pytania, związane z tematyką prowadzenia inwestycji budowlanych, Fundacja Firmy Rodzinne zaprojektowała cykl spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Pierwsze ze spotkań już 6 kwietnia w Gdańsku.

(pełna treść komunikatu w załączonych plikach)

Najwięksi dają przykład – warto podkreślać rodzinność firmy

9 marca 2016

Jak wynika ze wskazań raportu „Polacy o Firmach Rodzinnych 2015”, więcej niż 1/3 Polaków deklaruje, że zapłaciłaby za produkty firm rodzinnych więcej niż za porównywalne towary innych producentów. Przedsiębiorcy powinni wziąć to pod uwagę i brać przykład z największych firm rodzinnych. Wzorem do naśladowania może być Mokate. Kawowo-herbaciany potentat od stycznia posługuje się nowym logo, w którym zaznacza swój rodzinny charakter.

logo MOKATE A Family Business

Polacy nie wiedzą, że sukcesja to dla rodzinnych firm poważna sprawa

26 listopada 2015

Tylko jeden na tysiąc Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że jednym z najważniejszych problemów dla rodzinnych przedsiębiorstw jest sukcesja. Tak wynika z badania zleconego przez Fundację Firmy Rodzinne. Większość z nas najwyraźniej nie wie o problemie, lub nie uważa go za kłopot. Tymczasem w najbliższych latach nawet 300 tys. Polaków może stracić pracę, jeśli przedsiębiorcy nie zatroszczą się o prawidłowe przeprowadzenie sukcesji.

Father with adult son posing to picture

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!