Fundacja Firmy Rodzinne

English

17.10.2016 - 17.10.2016

Premiera raportu “Polacy o firmach rodzinnych. Firmy z przyszłością”.

Premiera raportu “Polacy o firmach rodzinnych. Firmy z przyszłością”.
17 października o godz. 12.00 w Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego odbyła się konferencja prasowa związana z premierą raportu Fundacji Firmy Rodzinne Polacy o firmach rodzinnych 2016. Firmy z przyszłością. Premierę uświetnił swoją obecnością Piotr Wiesiołek, Wiceprezes NBP, Pierwszy Zastępca Prezesa NBP, który wygłosił przemówienie otwierające prezentację trzeciej edycji raportu omawiającego pozycję firm rodzinnych w Polsce.  Od trzech lat dynamicznie rośnie udział dorosłych Polaków, którzy deklarują gotowość do zapłaty wyższej ceny za produkty firm rodzinnych, już 43% respondentów deklaruje taką gotowość przy dokonywaniu wyboru między konkurencyjnymi produktami – rodzinnymi i nie-rodzinnymi, czytamy w raporcie Polacy o firmach rodzinnych 2016. Firmy z przyszłością, wydanym przez Fundację Firmy Rodzinne. Ważny jest również fakt, że blisko 1/3 Polaków wiąże swoją przyszłość z firmami rodzinnymi – chce podjąć pracę w jednej z nich lub założyć własne rodzinne przedsiębiorstwo. Coraz więcej osób dostrzega oznaczenia produktów wskazujące na to, że zostały one wytworzone w firmach rodzinnych. Już blisko 34% Polaków się z nimi spotkało. Oznacza to, że jest ich więcej na samych towarach, które kupujemy. Najwyraźniej rodzinni przedsiębiorcy już świadomie decydują się na komunikowanie rodzinności klientom. Warto zwrócić uwagę, że jeszcze trzy lata temu oznaczenie produktów z firm rodzinnych widziało zaledwie 9% uczestników badania. Prawdopodobnie najpowszechniejszym ze znaków informujących o rodzinnym charakterze firmy jest „Drzewko Firma Rodzinna”. Prawo do korzystania z niego udziela bez opłat Fundacja Firmy Rodzinne, a używa go już prawie 500 przedsiębiorstw. Raport Polacy o Firmach Rodzinnych 2016 – do pobrania:
 
 
Najważniejsze wyniki Raportu prezentujemy także w postaci video:

Partnerzy Raportu:
Mokate, Ochnik Development, Koral, Grant Thornton, EY, Bank Pekao, FAKRO, Bank Gutmann, PARP, Blachy Pruszyński, kancelaria Wardyński i Wspólnicy, kancelaria Ożóg Tomczykowski, Atlas,YES Biżuteria
 
Patroni Raportu:
Narodowy Bank Polski, Centrum im. Adama Smitha
 
 
 

Organizator:

Pozostań
z nami w kontakcie

Zapisz się do newslettera!